Szpachlówka jest gęstą masą podobną do pasty, która dla dobrego przylegania powinna być nakładana tylko na zagruntowaną powierzchnię, ponieważ przyczepność szpachli bezpośrednio do metalu jest znacznie gorsza niż podkładu. Wyjątkiem jest szpachlówka epoksydowa, która może być nakładana bezpośrednio na metal. Szpachlę, aby zapewnić wystarczającą siłę przyczepności do podkładu, należy nałożyć o grubości nie większej niż 0, 5 mm.
Przygotowanie części ciała do malowania, to jest najważniejszym punktem wyjścia dla osiągnięcia najlepszej jakości wyjście. Mam nadzieję, że nikt nie podważy tego aksjomatu? Dlatego takie ważnym procesem jak i do obróbki wypełniaczy Shpatlevanie ściernych będzie omówiono szczegółowo.
Na rynku napraw samochodowych można znaleźć wypełniacze dwukomponentowe poliestrowe i epoksydowe (stosowane z utwardzaczem). Żywotność ich mieszanki jest ograniczona. Szpachlówki poliestrowe wysychają po 15-20 minutach po nałożeniu i można je szlifować. Szpachlówki epoksydowe z utwardzaczem suszą przez około 30 minut w temperaturze +20 ° C. W naszym szybkim współczesnym życiu używamy wyłącznie poliestrowych "szybkich" dwuskładnikowych kitów.
Terminy shpatlevanie i puttying są zasadniczo równoważne, z reguły pierwsze, odnoszące się do procesu wykańczania, i pojawia się od słowa "szpachelka", które w zasadzie jest używane do tej pracy. Termin "szpachlowanie" w tym kontekście jest rzadziej używany. Wypełniacz jest w większości przypadków materiałem wykończeniowym stosowanym w procesie szpachlowania.
Głównymi różnicami w takim kitu jest to, że jest on zwykle odporny na wilgoć, może być stosowany jako tynk strukturalny, a warstwa jego zastosowania wynosi do 10 mm, co pozwala pozbyć się większych wad.
Komentarze
Prześlij komentarz